Pubers wijzen vaak iedere vorm van advies af en hebben de neiging om de oorzaak van een probleem buiten zichzelf te zoeken. Toch hebben zij behoefte aan begrip, erkenning en oprechte interesse van jou. Maar hoe neem je weerstand weg zodat je een constructief gesprek kunt voeren? Hoe realiseer je een persoonlijk gesprek met een leerling in beperkte tijd? En wat is oplossingsgerichte communicatie?
Werk aan positieve, constructieve communicatie met je leerlingen!
Tijdens het plenaire ochtendprogramma krijg je antwoord op onder meer de volgende vragen:
’s Middags ga je in een van de verdiepende subsessies aan de slag met:
A. Oplossingsgerichte gespreksvoering
B. Persoonlijk gesprek
C. Conflictoplossende gespreksvoering
D. Provocatieve begeleiding
EXTRA: Als je live aanwezig bent bij de congresdag krijg je het boek 'Communicatie zonder frustratie' van Ingrid van Essen cadeau!
In samenwerking met de locatie doen we er alles aan om jou een prettige en veilige dag te bezorgen. Ook bij dit congres treffen we passende maatregelen. Zit je in quarantaine of mag je vanwege klachten niet komen? Je kunt altijd deelnemen door de online livestream bij dit congres. Je kunt ook van tevoren kiezen om online deel te nemen. Je krijgt dan een aantrekkelijke korting van maar liefst € 100,- op de inschrijfprijs!
Meer over online deelname |
Hoe werkt een livestream? |
Dit congres is speciaal ontwikkeld voor:
uit het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.
Overige geïnteresseerden zijn uiteraard ook van harte welkom.
9.45
Ontvangst met koffie, thee en uitreiking congresmap
10.15
Opening van het congres
10.30
Pubergedrag begrepen
Ingrid van Essen, eigenaar Young Identity Coaching en auteur 'Communicatie zonder frustratie'
Voorproefje? Hier vind je een blog van Ingrid waarin ze alvast een paar do's en don'ts bespreekt over het communiceren met pubers.
11.30
Koffie- en theepauze
11.45
Aandachtig luisteren
Joost Vonk, leiderschapstrainer De Valk Leidership Compagny en TeamSmederij
12.45
Verzorgde lunch
13.45 - 16.00
Subsessies
In de middag volg je één van de onderstaande subsessies. Tussendoor wordt gezorgd voor koffie en thee.
A - Oplossingsgerichte gespreksvoering
Ingrid van Essen, eigenaar Young Identity Coaching en auteur 'Communicatie zonder frustratie'
B - Persoonlijk gesprek
Els Hardlooper, trainer/coach Eranthe en docent wiskunde Christelijk College Groevenbeek
C - Conflictoplossende gespreksvoering
George Smits, psycholoog en mediator Reset Partner
D - Provocatieve begeleiding
Jan Ruigrok, provocatief coach bij Rigardus, projectleider bij het Expertisecentrum Herstelrecht in het Onderwijs
Woensdag 2 juni 2021
De kosten voor het op locatie deelnemen aan dit congres bedragen €395,- . Genoemd bedrag is inclusief hand-outs, koffie/thee en lunch. Je kunt ook online deelnemen voor €295,- . Beide bedragen zijn exclusief BTW en onderstaande korting:
1 OP 5 GRATIS Bij gelijktijdig inschrijven met vijf personen uit één instelling wordt de factuur naar één adres gestuurd, dan betaal je slechts voor vier personen. De vijfde persoon komt dus gratis.
Let op! Je inschrijving voor deelname op locatie kun je tot een maand van tevoren nog omzetten in een online deelname tegen lager tarief. Daarna is dit niet meer mogelijk. Je kunt dan wel de livestream gaan volgen maar geen korting meer krijgen, omdat onder andere locatiekosten dan al zijn gemaakt. Een online deelname later omzetten naar deelname op locatie kan alleen als er nog plek in de zaal is.
DUS - De Utrechtse Stadsvrijheid
Sophialaan 1
3542 AR Utrecht
DUS - De Utrechtse Stadsvrijheid, Utrecht
DUS is een plek waar je de immense schepen op het Amsterdam Rijnkanaal bijna kunt aanraken. Een zakelijke speelplaats die alle ruimte geeft om vrij te denken.
Deze locatie heeft een eigen parkeerterrein.
Je ontvangt na afloop een certificaat van deelname, dat je kunt downloaden via je Profielpagina.
Deze bijeenkomst is gevalideerd door Lerarenportfolio voor 5 SBU met aanbodcode NXn9n2NVEK .
Urenverdeling naar inhoud | 5 uur | |
Vakinhoudelijk | - | |
(Vak)didactisch | - | |
Pedagogisch | 5 uur | |
Overig | - |
Lerarenportfolio.nl